Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

multiculturalisme in SStraat

  • maite

    Ik ben momenteel een paper aan het schrijven(studie; televisie, cultuur en media aan de UvA) over de verbeelding van Multiculturalisme in kinderprogramma's. Zijn er mensen die hier een mening over hebben met betrekking tot Sesamstraat? Wordt er genoeg aandacht aan geschonken, wat zou je anders willen zien etc.

    Bedankt voor een eventuele reactie,

    Met vriendelijke groet,

    Maite Harting

  • judith

    Hallo Maite,

    Ik kijk nu soms sesamstraat met mijn dochter en ze besteden er in mijn ogen wel aandacht aan, zo is er een marokkaans of turks meisje in de straat, sory maar ik zie het verschil bniet maar dat is denk ik niet belnagrijk.Verder is er natuurlijk gerda die al een poos meedraait en van de antillen komt.

    Het is mij niet opgevallen dat er ook aandacht besteed wordt aan de verschillende culturen, ze gedragen zich wel nederlands denk ik.. en misschien zou het ook goed sijn om te laten zien dat ze ook een eigen cultuur hebben en dat dat prima naast elkaar kan gaan en dat verschillende culturen allemaal goed zijn, anders wordt het nog zo dat buitenlnaders die een eigen cultuur houden niet aangepast zijn terwijl in mijn ogen iemand niet zijn of haar cultuur moet opgeven maar dat dat allemaal best naast elkaar kan bestaan.

    laatst zag ik een aflevering waarin deens, engels, portugees en frans was verwerkt en dat in 15 minuten, dat lijkt me erg verwarrend voor kinderen,, als er dan aandacht besteed wordt aan vreemde talen en mensen uit andere landen dan lijkt me een taal per aflevering wel voldoende.

    sorry voor de type fouten maar ik denk dat het wel duidelijk is wat ik bedoel…

    doei judith